Projekty

Przygoda z klasą

Wycieczka przyrodnicza- jesień na polu i w ogrodzie

Klasa 2 a w ramach projektu przyrodniczego PRZYGODA Z KLASĄ – UD odwiedziła gospodarstwo agroturystyczne „Ranczo Artemidy” w Nowej Górze. Wzięliśmy udział w żywej lekcji gospodarskiej tradycji, m.in. zobaczyliśmy różne sprzęty, które były dawniej wykorzystywane w gospodarstwie domowym i do prac polowych. Obejrzeliśmy również z bliska różne zwierzęta hodowlane, które mogliśmy samodzielnie nakarmić oraz posprzątać ich miejsc zamieszkania…a także czynnie braliśmy udział w wykopkach, co wzbudziło największe emocje. Gospodarz Rancza opowiedział nam wiele ciekawostek nie tylko na temat zwierząt, ale również ziół, kwiatów , warzyw i drzew . Każdy miał okazję przejechać się na koniu oraz zmierzyć się z dojeniem krowy i mieleniem ziaren na mąkę. Na koniec zajadając się pieczonymi kiełbaskami i ziemniakami z żaru, mogliśmy odpocząć bujając się na huśtawce i głaszcząc koty.

 

Jolanta Sendor- Rojek

Projekt "Spotkania z książką"

Rok szkolny 2021/2022

 

 (VII rok realizacji)

 

Rozwijanie zainteresowań czytelniczych z elementami biblioterapii

w ramach projektu edukacyjno – czytelniczego.

„Spotkania z książką”

„ Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy…”

Henryk Sienkiewicz

 

Niestety, w dzisiejszych czasach, gdy króluje telewizja, komputer i Internet coraz rzadziej sięgamy po książkę, zanika  idea czytelnictwa.

Aby propagować czytelnictwo wśród dzieci i zachęcić  je do czytania książek, nie tylko obowiązkowych lektur szkolnych, powstał projekt edukacyjno- czytelniczy „Spotkania z książką”.
W ramach tego projektu, przez cały rok szkolny 2020/2021  realizowane będą różne formy działań, których celem będzie  propagowanie  idei czytelnictwa wśród uczniów  klas 0 – 3.

Pod opieką nauczycieli bibliotekarzy, nauczycieli polonistów i wychowawców, dzieci będą miały możliwość poznać autorów książek, bohaterów literackich i rozwijać własne zainteresowania
i uzdolnienia.

Mamy nadzieję, że w naszej szkole przybędzie wielu miłośników czytania książek.

Cel główny : rozwijanie zainteresowań uczniów.

Cele szczegółowe :

– rozwijanie i kształtowanie zainteresowań czytelniczych;

– rozwijanie słownictwa;

– dostarczanie uczniom informacji o poprawnych zachowaniach ,  sposobach rozwiązywania

życiowych trudności i problemów;

– kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji;

– kształtowanie wartości i norm społecznych.

Uczestnicy :

Uczniowie klas  O – 3  i  4 – 8.

Czas trwania :

Cały rok szkolny 2021/2022 ( działania podzielone są na konkretne  miesiące ).

==============================================================

Plan projektu :

Przez cały rok szkolny będziemy prowadzić zajęcia czytelnicze, zapoznając uczniów

z literaturą polską dla dzieci. Każdego miesiąca będziemy odwiedzać inną klasę od  0 – 3 czytając im ciekawe książki.

W tym roku szkolnym każdej klasie będzie czytana inna legenda związana z polskimi miastami. Legendy oprac. Barbara Tylicka w zbiorze „O krakowskich psach i kleparskich kotach” : Polskie miasta w baśni i legendzie .

==============================================================

Wrzesień  –  Odział OA  , Oddział OB i OC

Październik – Oddział OD, OE i  OF

Listopad – Klasa 1 A, 1B

GrudzieńKlasa 1 C, 1D

Styczeń – Klasa II A

LutyKlasa II B 

Marzec Klasa II C

Kwiecień -Klasa III A

MajKlasa III B

Czerwiec –  III C

=============================================================

==============================================================

Wrzesień :

Biblioteka zaprasza na „Przerwę  ze  Świerszczykiem” – czytamy czasopisma dla dzieci.

(Kl. I-III).

Ogłoszenie konkursu :„Najlepszy czytelnik” roku szkol. 2021/22 .  (Kl. I –III  i  IV-VIII).

Ilustracja do książki wypożyczonej z biblioteki szkolnej.  Konkurs. (Kl. I-III).

 

Październik : Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych.

Witamy pory roku –  Jesień. Zajęcia czytelnicze (wiersze i książki np. „Bór i Gaik”,

  1. Kownacka „Razem ze słonkiem”. (Kl. I-III).

O misiach i z misiami. – gazetka ścienna z portretem misia i jego wypowiedzią,

„Mój miś”.  Konkurs. Sami wykonujemy misie (szyjemy, wyklejamy, robimy

z tekturowych rolek).  (Kl. I- III).

 

Listopad:

Narodowe  Święto Niepodległości  – gazetka ścienna.

„Śladami przeszłości Zabierzowa” – Konkurs historyczno – plastyczny. (kl. I-III – konkurs plastyczny; kl. IV-VI –konkurs fotograficzny; kl.  VII-VIII- konkurs wiedzy).

Wielki Test z historii Polski – konkurs . (Kl. V – VIII ).

Światowy Dzień Pluszowego Misia – zajęcia dla uczniów klas III.

 

 

Grudzień :

Adwentowy Kalendarz Książkowy   – Każdego dnia pierwsze dziecko odwiedzające bibliotekę szkolną otwiera okienko z tytułem książki, którą wypożycza i otrzymuje czekoladkę. (Kl. I-III).

„Piernikową karetą do świąt” – zajęcia czytel . – czytamy opowieść „O piernikowej karecie” W. Chotomskiej i ciekawostki o najsłynniejszych piernikach toruńskich. (Kl. I-III).

Witamy pory roku –  Zima. Zajęcia czytelnicze. ( Kl. I-III ).

 

 

Styczeń :

 „Konkurs pięknego czytania”.  Każdą klasę reprezentuje 2 uczniów wybranych w drodze eliminacji klasowych.  ( Kl. I – VIII ).

Maria Konopnicka – patronem roku 2022 – gazetka ścienna

Święto Kubusia Puchatka – zajęcia dla klas uczniów kl. III

 

Luty :

„Poetyckie Koło Fortuny” – zajęcia w bibliotece (dzieci rozpoznają tytuł wiersza

po fragmencie utworu.  (Kl. I-III).

Uroczyste pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników.

„Randka z książką” – w walentynki  uczeń wybiera książkę zapakowaną w kolorowy papier, którą wypożyczy do domu i przeczyta. (kl. I – III ).

„Walentynki  w szkolnej bibliotece” – konkursy dla uczniów (zakochani w utworach literackich). (Kl. IV – VIII).

 

Marzec :

„Baśnie i legendy z całego świata” – zajęcia czytelnicze. (Kl. I-III).

Witamy pory roku – „Witamy wiosnę w bibliotece”. Zajęcia czytelnicze. (Kl. I-III).

„Mój pierwszy wiersz” – konkurs dla uczniów. (Kl. IV– VIII).

 

 

Kwiecień:

Drugie życie papieru –  zajęcia, na których wykonujemy kartkę świąteczną wykorzystując resztki papierów do pakowania prezentów oraz gazetki reklamowe. (Kl. I- III).

Akcja „Przekaż książkę bibliotece szkolnej” – zbiórka książek do biblioteki.

 

 

Maj:

„Pewnego dnia w szkole …”  konkurs na komiks. (Kl. IV-VIII).

 „Życie i twórczość Marii Konopnickiej”. – konkurs czytelniczy (Kl. I-III).

Dzień Bibliotekarza i Bibliotek – konkursy czytelnicze na przerwach. ( Kl. IV – VIII).

 

 

 

 

Czerwiec :

Spotkanie autorskie

„Literacki alfabet” – dziecko losuje literkę i wypożycza książkę autora na tę literę. (Kl.I-III).

 

 

 

 

Grażyna Stanisławska, Katarzyna Dela, Iwona Żurowska, Joanna Biernat

 

 

 

 

 

 

Dzieci uczą rodziców

Celem akcji jest zwiększenie świadomości o otaczającym nas świecie, a także zachęcenie dzieci do rozmowy z rodzicami na temat treści związanych z lekcją.

Dzieci są bardzo ciekawe świata, zadają mnóstwo ważnych i potrzebnych pytań. Dlatego też tematyka zajęć będzie bardzo szeroka. Dzieci dowiedzą się jak być bezpiecznym w szkole, w ruchu drogowym, korzystając z internetu czy podczas zimowego oraz wakacyjnego wypoczynku.

Ekologia? Ważna sprawa! Dzieci poznają jak poprawnie segregować odpady oraz jak walczyć ze smogiem.

Historia? Każdy ją powinien znać. Droga Polski do niepodległości, symbole narodowe to coś, co najmłodsi będą znać.

Sport? Sport to zdrowie. Każdy przedszkolak i uczeń jak bezpiecznie ćwiczyć się dowie.

W roku szkolnym 2019/2020 projekt realizuje klasa I B

Wychowawczyni Beata Wartalska

 

eTwinning

eTwinning – Europejska społeczność szkolna
To już kolejny rok z programem, który jest z nami od 2014 roku. W roku szkolnym 2019/2020 program eTwinning będzie realizowała klasa III c, której wychowawczynią jest pani Grażyna Prusak.

eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych
i promowanie szkolenia nauczycieli.Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkołach europejskich.Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.Więcej informacji o programie na stronie:
www.etwinning.pl

Sprawozdanie z realizacji projektu eTwinning

 

 

W roku szkolnym 2018-2019  w ramach programu eTwinning realizowałam w klasie IIIC  projekt „Show Me Your Christmas”

 

W projekcie wzięły udział szkoły  z Gdańska i Siewierza.

 

Projekt miał na celu:

 

  1. Kultywowanie tradycji świątecznej
  2. Poznawanie nowych przyjaciół
  3. Poprawę znajomości języka angielskiego (mówienie i pisanie)
  4. Rozwijanie współpracy z innymi nauczycielami i uczniami
  5. Otwarcie się na pomysły i kulturę innych uczniów

W trakcie projektu uczniowie mieli okazje poznać sposoby obchodzenia Bożego Narodzenia w różnych regionach Polski.

Dzieci pisały do swych kolegów kartki z życzeniami świątecznymi w języku angielskim. Również po angielsku nagrywały filmiki z życzeniami świątecznymi. Do działań projektowych zaangażowano również rodziców. Chętne rodziny przygotowały zdjęcia pokazujące jak obchodzą oni Święta Bożego Narodzenia. W ten sposób powstał wspólny świąteczny album.

Produktem końcowym projektu był wideoklip z nagraną  piosenką

„Santa Claus is coming to town”

Kartki z życzeniami przesyłaliśmy pocztą tradycyjną. Inne materiały, takie jak:

zdjęcia, filmiki, umieszczałam na platformie projektowej.

Praca w projekcie sprawiała uczniom dużą radość, motywowała do nauki języka angielskiego i poszerzała ich horyzonty myślowe.

Grażyna Prusak

Certyfikat eTwinning

Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas?

Jest to projekt edukacyjny w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Będzie realizowany
w klasie 3C.

Projekt zawiera gotowe scenariusze lekcji, filmy oraz materiały edukacyjne do wykorzystania w trakcie zajęć. Zostały one stworzone w oparciu o autorską Metodę Pytań i Doświadczeń, dzięki której dzieci rozwijają kreatywność i rozbudzają swoją ciekawość.

Podczas zajęć dzieci poznają zastosowanie matematyki w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii i logistyce. Motywem przewodnim cyklu lekcji matematycznych będzie sport.

Wychowawczyni klasy 3C- Grażyna Prusak

Język angielski każdego dnia

W roku szkolnym 2019/2020 w klasie3c jest realizowana innowacja
,,Język angielski każdego dnia”

Jej założeniem jest łączenie języka angielskiego z treściami kształcenia edukacji wczesnoszkolnej, co jest dobrym sposobem na przyswajanie przez dzieci obcego języka, jego kultury.

To poprzez osłuchiwanie się z obco brzmiącymi słowami, poprzez zabawę, uczenie się na pamięć wierszyków, piosenek, zabaw i gier dzieci w klasach I – III w przyjazny sposób nabywają umiejętności posługiwania się obcym językiem, uczniowie nabywają tzw. śmiałości językowej oraz efektywniej rozwijają swoje umiejętności językowe.

Aby osiągnąć zamierzony cel, zgodnie z tytułem innowacji, uczniowie mają możliwość obcowania i osłuchania się z językiem angielskim nie tylko dwa razy
w tygodniu, ale codziennie, podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.

Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?

W ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie uczniowie klasy 3b będą realizować projekt Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?

Przedsiębiorczość to nie tylko wiedza na temat mechanizmów ekonomicznych i rynkowych. Jej fundamentem jest umiejętność skutecznego planowania, organizacji oraz efektywnego działania. Przewodnikami w projekcie będą mieszkańcy pachnącej owocami Plantolandii, towarzyszący uczniom w rozwijaniu ważnych kompetencji społecznych, takich jak: kreatywność, samoświadomość, elastyczność, współpraca oraz empatia.
W ramach realizacji projektu dzieci wspólnie zaplanują i zrealizują wydarzenie projektowe, skierowane do wybranej grupy oraz poznają różne aspekty oraz etapy procesu dążenia do celu.

Wychowawczyni kl.3b Bogusława Suwała

Zdrowo jem i żyję

PRZEDSIĘWZIĘCIE “ZDROWO JEM I ZDROWO ŻYJĘ” REALIZOWANE W KLASIE II A W ROKU SZKOLNYM 2019 / 2020 W RAMACH GODZIN ROZWIJAJĄCYCH KREATYWNOŚĆ .

CELE GŁÓWNE:

  • ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI ZDROWEGO ŻYWIENIA WEDŁUG NOWOCZESNEJ DIETETYKI;
  • UŚWIADOMIENIE BEZPOŚREDNIEGO ZWIĄZKU I ZALEŻNOŚCI ZDROWIA OD ZDROWEJ ŻYWNOŚCI I PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA SIĘ;
  • POZNANIE ZASAD SPORZĄDZANIA PRAWIDŁOWYCH POSIŁKÓW;
  • ,,SAVOIR VIVRE,, PRZY STOLE;
  • PRZEDSTAWIENIE PIRAMIDY ZDROWEGO ŻYWIENIA Z 2016 ROKU;
  • WPŁYW ZDROWYCH, MAŁO PRZETWORZONYCH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH W NASZEJ DIECIE NA NASZ STAN ZDROWIA;
  • UŚWIADOMIENIE DZIECIOM , ŻE TO CO ZJADAMY WPŁYWAĆ MOŻE KORZYSTNIE LUB SZKODLIWIE NA NASZE ZDROWIE;
  • ZROZUMIENIE I WYJAŚNIENIE TERMINÓW: ZDROWA DIETA, PRODUKTY NIEPRZETWORZONE, SKŁAD PRODUKTÓW, POCHODZENIE ŻYWNOŚCI, KONSERWANTY I BARWNIKI DODAWANE DO ŻYWNOŚCI,
  • UŚWIADOMIENIE DZIECIOM JAKIE PRODUKTY POWINNY STANOWIĆ PODSTAWĘ ICH DIETY I BYĆ PRZEZ NIE CODZIENNIE SPOŻYWANE,
  • DOMAGANIE SIĘ OD RODZICÓW PRAWIDŁOWO PRZYGOTOWANEGO DO SZKOŁY II ŚNIADANIA WG. PIRAMIDY ZDROWEGO ŻYWIENIA;
  • OGRANICZAMY ZNACZNIE SPOŻYCIE WĘGLOWODANÓW, JAK NAJMNIEJ CUKRU I BIAŁEJ MĄKI ORAZ PRODUKTÓW GŁĘBOKO PRZETWORZONYCH I SŁODZONYCH SOKÓW.
  • DOCENIANIE PRZYGOTOWANYCH W DOMU POTRAW ORAZ SAMODZIELNE DOMOWE PRZETWARZANIE PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH.

W RAMACH PRZEDSIĘWZIĘCIA “ZDROWO JEM I ZDROWO ŻYJĘ” UCZNIOWIE BIORĄ UDZIAŁ W NASTĘPUJĄCYCH TEMATYCZNYCH WARSZTATACH I ZAJĘCIACH.

  1. WSPÓLNE SPOŻYWANIE II ŚNIADANIA Z OMÓWIENIEM WARTOŚCI ODŻYWCZYCH PRODUKTÓW UŻYTYCH DO JEGO PRZYGOTOWANIA.
  2. “WARSZTATY SURÓWKOWE” – KAŻDE DZIECKO Z PRZYNIESIONYCH PRODUKTÓW PRZYRZĄDZA SWOJĄ ULUBIONĄ SURÓWKĘ, NASTĘPNIE PRZY “SZWEDZKIM STOLE” – DEGUSTACJA.
  3. “DZIEŃ SOKÓW OWOCOWYCH” – PRZYRZĄDZAMY MIKSY SOKÓW OWOCOWYCH ZALEŻNOŚCI OD UPODOBAŃ DZIECI.
  4. “DZIEŃ SOKÓW WARZYWNYCH” – SPORZĄDZAMY SOKI WARZYWNE JEDNO- I WIELOSKŁADNIKOWE . EKSPERYMENTUJEMY ZE SMAKAMI.
  5. SAŁATKA WARZYWNO – MAJONEZOWA. WSPÓLNIE ROBIMY POPULARNĄ W POLSCE SAŁATKĘ , NASTĘPNIE DEGUSTACJA.
  6. DYSKUSJA NA TEMAT WPŁYWU ZDROWEGO ODŻYWIANIA SIĘ NA NASZE ZDROWIE.
  7. “ZDROWIE W SŁOICZKACH” – SMAKOWANIE ZGROMADZONYCH W KLASOWEJ SPIŻARNI PRZETWORÓW NA ZIMĘ PRZYNIESIONYCH PRZEZ UCZNIÓW.
  8. JAK MOŻEMY PRZECHOWYWAĆ I ZDROWO PRZETWARZAĆ ŻYWNOŚĆ NA ZIMOWY OKRES.

WYCHOWAWCZYNI KL. 2A ANNA MAJEWSKA – GĄSIOR

"Warsztaty surówkowe"

Robimy masło!

W ramach przedsięwzięcia „Zdrowo jem i zdrowo żyję” 19.11 uczniowie klasy II A robili masło ze śmietany zebranej z mleka od ekologicznie hodowanej krowy. Dzieci prześledziły proces tworzenia masła z mleka, proces współczesny i dawny, gdzie w każdym domu gospodynie umiały zrobić swoje masło. Potem degustowano masło w różnych wariantach: samo, z chlebem, z chlebem i dżemami z klasowej spiżarni. Dzieci były bardzo zaskoczone, że maślanka, która powstała jako produkt uboczny procesu tak wybornie smakuje.

Sałatkowe szaleństwo

Na kolejnych zajęciach kreatywnych z cyklu „zdrowo jem i zdrowo żyję” przygotowywaliśmy tradycyjną polską sałatkę jarzynową z majonezem. Każdy uczeń wykonał swoją domową wersję, bo jak wszyscy wiemy w każdym domu sałatka warzywna z majonezem smakuje inaczej. Pod koniec zajęć była oczywiście wspólna degustacja.

"Cała Polska czyta dzieciom"

„Mądra Szkoła czyta dzieciom” to kampania FUNDACJI ABCXXI „Cała polska czyta dzieciom”, którą nasza szkoła od wielu lat aktywnie propaguje.

Istotą Programu jest codzienne czytanie uczniom dla przyjemności.  Każda klasa, która w roku szkolnym 2019/2020 przystąpiła do programu,  ma swój plan i pomysły, a cel jeden – wychowywać przyszłych czytelników. Badania dowodzą, że czytelnicy – osoby, które dużo, chętnie i sprawnie czytają – lepiej radzą sobie z nauką, z pracą zawodową  i  z wyzwaniami życia.

Czytanie jest podstawowym narzędziem myślenia (w tym również matematycznego!) i zdobywania wiedzy.

Bez umiejętności czytania  trudno jest  odnieść sukces w szkole.

Podstawą czytania jest dobra znajomość języka. Czytanie jest to bowiem odkodowanie treści zapisanej przy pomocy znaków graficznych. A zatem czytanie oznacza rozumienie. Tego dzieci mogą się nauczyć jedynie wówczas, gdy stale obcują z żywym językiem – czynnie uczestniczą w rozmowach i słuchają czytanych tekstów.


Głośne czytanie wspiera edukacyjną i wychowawczą misję szkoły!

Drodzy Rodzice zachęcamy WAS do czynnego udziału w tym projekcie i dołączenia do Klubu Czytających Rodzin.

Jolanta Sendor- Rojek

DIAMEnT(y) w 3a

DIAMEnT – to kreatywne działania dzieci w oparciu o program rozwijania twórczego myślenia uczniów  edukacji wczesnoszkolnej  w oparciu o program autorstwa I. Czaji- Chudyba, W.Wenta „TWÓRCZO ODKRYWAM ŚWIAT”

Uczniowie klasy 3a w roku szkolnym 2019/2020 będą wykorzystywać w swoich działaniach umiejętności i wiadomości zdobyte w klasie 2 dotyczące wprowadzania w  życie własnych pomysłów i sposobów przedstawiania efektów swoich twórczych działań w najbliższym środowisku w zakresie różnorakich kreacji.

Wychowawczyni kl. 3 a Jolanta Sendor- Rojek

 

Projekt UD " Mali detektywi. Jakie tajemnice kryje świat wokół nas?"

 

Uczniowie klasy 3a zmienią się w detektywów , by odkrywać i przez własne działania doświadczać  jak ciekawa potrafi być nauka! Będziemy rozwiązywać zagadki, stawiać hipotezy i formułować wnioski. Dzięki projektowi poznamy tajniki matematyki, przyrody i informatyki. Rozwiniemy również swoje umiejętności plastyczne i kompetencje społeczne.

Wychowawczyni kl. 3a Jolanta Sendor- Rojek

 

Akademia Bezpiecznego Puchatka

Opis i zasady programu:

Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. W Programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 dzieci i niemal 13 000 nauczycieli z prawie 8 000 szkół podstawowych. Do tej pory łącznie wzięło w nim udział ponad 2 miliony uczniów.  Aby dołączyć do XI-tej edycji Akademii i otrzymać komplet darmowych materiałów edukacyjnych opracowanych przez metodyka i opiniowanych przez właściwe wydziały Komendy Głównej Policji wystarczy dokonać zgłoszenia do Programu! Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test BezpieczeństwaSzkoły, które zrealizują wszystkie elementy programu otrzymają Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka” oraz dyplom dla uczniów.  

ZASADY PROGRAMU:

1. Program skierowany jest do klas I szkół podstawowych.

2. Szkoły mogą zgłaszać się do programu, wypełniając formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej lub podczas rozmowy telefonicznej z przedstawicielem Organizatora.

3. W zgłoszeniu konieczne jest podanie przez przedstawicieli szkoły nazwiska nauczyciela koordynującego oraz ilości dzieci, które będą uczestniczyć w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa.

4. Do zgłoszonej do programu szkoły drogą elektroniczną wysyłany jest komplet materiałów edukacyjne zawierających:

– nowe materiały merytoryczne dla nauczycieli wraz ze scenariuszami lekcyjnymi,

– pomoce dydaktyczne dla nauczycieli,

– filmy i infografiki,

– karty pracy dla uczniów – do skserowania przez nauczyciela,

– prezentację dla rodziców.

5. Nauczyciele klas I szkół podstawowych realizują program poprzez przeprowadzanie zajęć związanych z bezpieczeństwem na podstawie otrzymanych materiałów edukacyjnych.

6. Po przeprowadzeniu zajęć dzieci weryfikują swoją wiedzę zdobytą podczas specjalnych zajęć Akademii rozwiązując na stronie programu Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa.

7. Po realizacji zajęć i Testu Bezpieczeństwa nauczyciel koordynujący uzupełnia Ankietę Podsumowującą Program. Jest to podstawą do otrzymania Certyfikatu dla szkoły potwierdzającego udział szkoły w Programie oraz Dyplomu dla uczniów.

8. Szczegółowy regulamin programu dostępny jest do pobrania w zakładce „Formularz zgłoszeniowy” oraz pod poniższym linkiem.

W roku szkolnym 2019/2020 w programie bierze udział klasa 1 b

Wychowawczyni kl. 1b Beata Wartalska